Razvijanje temeljnih vsebin RIN v 3. razredu
Na naši šoli je 3.b razred v letošnjem šolskem letu inovativni oddelek v sklopu projekta Inovativna pedagogika 5.0. Naša letošnja naloga je razvijanje temeljnih vsebin računalništva in informatike, kar s kratico poimenujemo RIN.
Tako so bili učenci 3.b razreda vključeni v teden programiranja EU Code Week 2024, ki je potekal med 14. 10. in 25. 10. 2024. Izvedli so aktivnosti za razvijanje računalniškega mišljenja brez računalnika. Spoznali so metodo urejanja po navodilih – algoritmih. Urejali so števila do 100 od najmanjšega do največjega, tone od najnižjega do najvišjega in dolžine od najkrajše do najdaljše – po metodi urejanja z izbiranjem in urejanja z mehurčki. Učenci so metodi brez težav usvojili in v dejavnostih uživali.
V torek, 22. 10. 2024 so izvedli inovativni LOV NA ZAKLAD. Pri izvedbi nam je pomagala učiteljica Andreja Cvetko. Zaklad je predstavljala skrita beseda, ki so jo razkrivali, črko za črko, po točno vnaprej določenem scenariju in reševanju prav posebnih miselnih nalog. Sodelovanje med učenci v skupinah je bilo zelo dobro, navdušenje ob iskanju skritih nalog pa izjemno. Prav vse skupine so skrito besedo razkrile.
V petek, 8. 11. 2024, smo v 3.a in 3.b razredu izvedli dan dejavnosti, ki je ravno tako bil namenjen razvijanju temeljnih vsebin RIN. Pri izvedbi sta pomagali učiteljici Andreja Cvetko in Petra Polanec. Izvedli smo več aktivnosti, v katerih so se učenci srečali s kodiranjem, z načrtovanjem nekaj korakov v naprej, z natančnim podajanjem navodil in s programiranjem.
Na šolskem igrišču so odkrivali skrivna sporočila s pomočjo Huffmanovega drevesa, na šolskih hodnikih so se igrali igro Kaj če bi se malo umaknil, v gibalnici so se preizkusili v vlogi robota in programerja, v razredu pa so razkrivali kodirane slike in risali po navodilih. Učenci so ta dan izjemno uživali in po končanem dnevu povedali, da so se z igrami učili sodelovanja, strpnosti, vztrajnosti, reševanja problemov.
Zapisala: razredničarka 3.b Marjana Lampreht